.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هدایت آبهای رودخانه ای به سمت تالاب بین المللی میانکاله
وزیر نیرو درباره تامین منابع آبی تالاب میانکاله گفت: هدایت آب های رودخانه ای به سمت تالاب در حال انجام است.

به گزارش شمال نیوز، حمید چیت‌چیان شنبه شب پس از پایان سفر یکروزه به مازندران در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در رابطه با وضعیت تامین منابع آبی میانکاله گفت: تالاب بین‌المللی میانکاله جزو مسئولیت‌های محیط‌زیست است اما وزارت نیرو از نظر تأمین منابع آب کمک‌کار محیط‌زیست بوده و در عین حال، هدایت آب‌های رودخانه‎ای به سمت میانکاله در حال انجام است

وی با اشاره به آغاز آبگیری از سد گلورد اظهار کرد: فعالیت مقدماتی سد گلورد از سال ۱۳۷۷آغاز و ساخت بدنه آن نیز در سال ۸۸ قبل از دولت دهم، آغاز گردید.

وی با بیان اینکه فعالیت مقدماتی سد گلورد از سال ۱۳۷۷ با هزینه ۸۰ میلیارد تومان شروع شد، افزود: میزان هزینه برای این سد در طول ۴ سال دولت یازدهم، ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وزیر نیرو با اشاره به سیل‌های مهیبی که در شهرستان  نکا در سال‌های گذشته به‌وقوع پیوست، افزود: با احداث سد گلورد امکان مهار سیلاب در این شهر فراهم می‌شود و  در عین حال،  با احداث این سد امکان گردشگری برای منطقه نیز فراهم خواهد شد.

 چیت‌چیان با تصریح اینکه امروز عمده عملیات اجرایی سد گلورد پایان یافته است، ابراز امیدواری کرد که مردم به زودی از آن بهره خواهند برد؛ چرا که در این طرح  شبکه آبیاری و زهکشی اجرا شده و آب در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.وی با اعلام اینکه در دولت یازدهم برنامه‌ریزی جامعی برای تامین آب شرب استان صورت گرفته، افزود: در اجرای این طرح مازندران به ۹منطقه تقسیم و فعالیت‌ها در قالب مناطق در حال اجرا است و امیدواریم در چند سال آتی  همه استان مازندران برای تامین آب شرب از آب‌های سطحی با کیفیت استفاده کنند..

وی با اعلام اینکه شروع به کار  طرح‌های آبرسانی در سوادکوه و  آبگیری سد گلورد از اعتبارات ملی است، ادامه داد: در زمینه برق چند خط عمده انتقال و پست انتقال از اعتبارات ملی انجام شده و همچنین، دو نیروگاه بزرگ در حال ساخت در غرب مازندران و شهر فریدونکنار از محل اعتبارات ملی است.

 وزیر نیرو افزود: از سال گذشته تا امسال دو واحد نیروگاهی در مازندران، ساخته و بهره‌برداری شده است .

چیت‌چیان، با اشاره به افزایش دما طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، گفت: از مردم خواهش می‌کنیم در مدیریت مصرف برق و آب عنایت ویژه داشته باشند؛ شبکه برق سراسری است و اگر در جایی برق زیاد مصرف شود، در جای دیگر قطع می‎شود، رفتار و عملکرد در یک گوشه ممکن است تاثیرات سوء یا مثبت در آن سوی کشور داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کاملی انجام دادیم تا به سرعت شبکه‌ها و تصفیه خانه‌های فاضلاب در سراسر کشور اجرا شود تا وضعیت موجود روانه کردن فاضلاب ها را تغییر دهیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.248 seconds.